December!

December är en månad som jag tycker mycket om, jag fyller år och det är jul. Men det är egentligen allt runtomkring som är toppen. Det är nu första frosten och snön som stannar brukar komma, det är nu alla sätter upp mysiga lampor, tänder ljus och börjar göra det lite julfint i sina hem.
Jag bara älskar att det är dags att börja baka; bullar, födelsedastårta, lussekatter, pepparkakor och framför allt allt julgodis. Jag ska baka så mycket julgodis i år att jag måste börja imorgon!

Då kommer pappa och hämtar mig och så ska jag få låna hans kök, mitt som jag har här är inte riktigt bakvänligt för storbak! Det ska bli kul att baka lite med pappa, han har liksom aldrig varit med och gjort det när vi var små, utan hade alltid annat som han pysslade med då, och nu på senaste år har han överlåtit det åt mig och min bror efterom han alltid druckit.

Nu är det nog snart dags för mig att dra upp rullgardinen och äta något till frukost. Ligger hemma och är sjuk, så det är lite jobbigt att kolla ut genom fönstret och se att det faktiskt är minusgrader ute, att träden är så underbart frostvackra och att jag själv bara längtar efter att få gå ut och känna kylan bita i kinderna. Jag älskar vintern om ni inte har förstått det innan.

Ska ni julbaka något?

Nelly

Kommentarer
Postat av: steph

dset rä bara bra med mig tack.. själv då? =)

2009-12-05 @ 18:00:18
URL: http://stephaniebell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0