Hm..

Jag tänkte berätta lite idag om när och hur allt trappades upp.. men jag är fruktansvärt trött, så åter igen, ta det som det kommer.

När jag var liten så umgick min familj jättemycket, och då menar jag jättemycket, med en annan familj. Vi semestrade tillsammans, vi umgicks nästan varje helg och åt och spelade spel och lekte tillsammans. Det gick så långt att vi barn såg oss som syskon och vi gav våran 8 personers familj ett påhittat efternamn som vi bokade resturanger, hotell campingplatser etc. i.

Under sommrarna när vi var ute och campade tillsammans så drack våra föräldrar lite mer än vad som är normalt drickande, alla vuxna semester dricker alkohol. Efter en sommar så kunde min pappa inte sluta. Han drack inte så mycket som de hade gjort tillsammans under semestern, men det var fortfarande mer än vad som är hälsosamt när man har alkoholism i släkten.

Då i början och många år framöver så märkte jag och min bror ingenting, vi var väl för små antar jag, och min pappa blev aldrig otrevlig eller åt det hållet. Men det tärde på hans och min mammas relation. Han somnade tidigt och hon blev ensam med oss barn. Jag ska kanske också lägga till att jag har varit en elitsatsande idrottare, vill inte säga vilken sport, vill inte bli igenkänd för lätt i det här stadiet. Men det bidrog i alla fall att jag tränade nästa varje dag och det var mycket skjutsandes till och från träning, min bror sportade också, och eftersom min far inte var körbar så fick min mor åka runt över stan och hämta och lämna, sen skulle hon laga mat och fixa lite hemma innan. Pappa hjälpte ju till ibland, men det blev tillslut för mycket för mamma.
Jag kan säga att jag har aldrig sett min mamma och pappa bråka. Jag är tacksam för att de höll det undan för mig och brorsan. Jag har bara hört dem höja rösterna mot varandra en gång, annars har de varit som vilka vanliga föräldrar. Haft en bra balans med regeler och låtit mig och min bror ta ansvar som passar våran ålder.


Igår så var det farsdag så jag var uppe och grattade min pappa. Jag har flyttat hemifrån för lite mer än två år sen. Jag har ni insett att jag var väldigt stressad av att flytta mellan min mamma och pappa varannan vecka.
I alla fall så var min pappa inte nykter, men igår så gjorde det inte så mycket. Jag hade inte väntat mig att han skulle vara nykter och han höll sig ändå på en bra nivå.

Jag måste också tala om att jag är otroligt stolt över min pappa för att han försöker att bli nykter. Ni ska veta att det inte är lätt.
Eftersom vi är så stolta över våran pappa, jag och lillbrorsan, så gav vi honom biljetter till hans favoritband, Deep Purple. Det kombinerat med julklapp alltså. Så mycket pengar har vi inte..

Nu får det räcka för idag. Fråga gärna om jag är otydlig. Jag skriver som orden kommer och kan missa händelser som jag tänker men inte hinner skriva. Jag har även dyslexi, så jag kan missa ord och stava väldigt konstigt.

Nelly


Kommentarer
Postat av: steph

kikar in, allt bra med dig? :)

2009-11-09 @ 17:01:14
URL: http://stephaniebell.blogg.se/
Postat av: JESSICA'

jag tänkte ha en utlottning i bloggen, skriv gärna om det vore något :)

2009-11-09 @ 18:01:47
URL: http://jeessica.webblogg.se/
Postat av: steph

min mamma slutade dricka helt för 2 år sedan, om inte mer.. & jag äe otroligt stolt över honom.. känner igen mig i dig i din text! hör av dig om du känner att du vill prata..

2009-11-09 @ 22:34:06
URL: http://stephaniebell.blogg.se/
Postat av: steph

du har väl inte missat frågestunden? :D

2009-11-09 @ 22:43:29
URL: http://stephaniebell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0