Jag vet inte hur jag ska börja..

Jag kommer nog att berätta min historia allt eftersom. Jag känner att den behöver komma ut, jag känner att jag vill skriva och berätta om min uppväxt och hur mitt liv ser ur idag. Det kommer att ta tid, det är svårt för mig att skriva om. Inläggen kommer säkert att komma med ojämna mellanrum beroende på hur jag mår psykist, hur mycket jag orkar dela med mig.

Den här veckan har varit mindre bra, jag orkar inte börja gräva ikväll, men jag kan berätta det som behövs.

Det är min pappa som är alkoholist, det började gå utför för 10 år sedan, alltså hösten 1999, jag skulle den hösten/vintern fylla 11. Då bodde vi tillsammans, min pappa och mamma, min bror och jag och våran hund. Pappa insåg för ett år sedan att han behövde hjälp, att han är alkoholist. Det är ett STORT steg, men lååångt ifrån det sista som behövs i en kamp mot ett begär som överstiger ens motståndskraft och vilja. Alkoholism är idag klassat som en sjukdom, och den sjukdomen är ärftlig. Jag kan ha den, mina barn kan få den...

Jag ändrar namnen på människorna som kommer finnas med i min blogg för att skydda min familj och mina vänner. Men Nelly är mitt namn och jag kommer vara ärlig här, kommer berätta även allt det obehagliga. Mycket har jag förträngt för att jag inte orkat ta itu med det just då, och den här bloggen ska fungera som ett hjälpmedel för mig att bearbeta det och för andra där ute som kanske läser och behöver hjälp eller stöd. Jag har lärt mig mycket om den här sjukdomen och kan svara på frågor, men tänk på att jag inte är utbildad, jag har bara mina egna erfarenheter att gå på.

Min blogg kommer även att handla om mitt vardagliga liv och inte bara om alkoholism, men ni kommer märka att den spelar in rätt mycket av min vardag.

Detta bör räcka för ikväll.. Vi hörs en snabbis imorgon förmiddag.

Nelly

Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra blogg,och fin ,helt underbar :D

Min blogg är inte lik din,men den är bra ändå tycker jag ;) Den handlar om hur man kan förbättrar sin självkänsla och självförtroende .ja,och så handlar den om massa andra sker som tonåringar går igenom. Du kan ju kolla in den,även om den kanske inte är någonting för dig,de den ett försök;)

Den heter ialf ; http://jjuno.blogg.se

2009-11-06 @ 18:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0